torsdag 27 januari 2011

Valen som styr vårat liv....

...... valen som vi gör är avgörande hur vår framtid kommer utspela sig! Hur vet man vilket val man ska göra, vilka val som är rätt, vilka val som utvecklar en som person?

Jag sitter här och fundera vilket val jag ska ta? Vad är mitt slutgiltliga på denna arbetsfront?
Just nu jobbar jag på utvecklingavdelningen inom Fors Bruk, en länk emellan maskin och labratoriumet och har gjort det sedan januari 2009!
Min projekt anställning var från början ett halv år sen har den förlängts hela tiden och jag har verkligen utvecklas som person inom papp-produktion..... Jag älskar det jag gör, blandningen av att sitta på mitt kontor och att röra mig fritt i fabriken och ta hand om problemen som uppstår, att resa till kunder runt om i världen för att följa problemet ända till slutprodukt! Men dagen har kommit då min anställning inte går att förlänga, dagen har kommit då denna resa har tagit sitt slut.... Jag vill så mycket mer, både ge och ta... för det jag gör är något som jag är glad över att göra, varje morgon när jag åker till jobbet ser jag fram emot dagen och dagens utmaningar och äventyr... och att veta att det nu är slut ger mig en stor klump i magen, en klump som gör mig förvirrad och sårad!

Men här på Fors kommer jag bli kvar, jag har fast anställning inom bruket... från grund och botten hör jag till produktion... att jobba i produktion var roligt det oxå, men jag som person utvecklar mig mer på ett jobb där problemen ska lösas på ett annat vis, och för mig är utvecklingen viktigt för att jag ska trivas.... Jag har fina minnen från dagarna ute i produktionen, det var tack vare den som jag träffade min älskade, tack vare produktionen som vi hittade varandra, jag och den där killen från Hammarby som började på mitt lag... aldrig hade jag trott att denna nyblivna pappa som kom till oss på Fors skulle bli min blivande sambo och mitt allt?! Inom produktion har jag gjort mitt, den utvecklade mig till sambo till den finaste och mamma till världens sötaste!

Jag vill bara att någon kommer till mig och berättar vad jag ska göra, så jag slipper stå emellan dessa val som jag har fått, valen som inte gör mig riktigt klok för det är inget val som jag riktigt vill, ingen som jag brinner för!
Jag vet att jag har dom två bästa cheferna bakom mig men ändå kunde vi inte tillsammans hitta en lösning som alla vart nöjda med, så nu sitter alla med en ledsam min och missnöjda i vetskapen att KANSKE någon gång inom en framtid kommer det ordna sig till det bra igen....

Men frågan är VAD vill jag göra? Jobbet jag har idag vet alla att det inte är möjligt, jag jobbar redan nu lite på övertid på det så om jag fick välja vad som helst vad skulle jag vilja göra? Ja, Ni det vet inte ens jag...... men jag vet att jag egentligen inte vill något av valen som jag fått!
Så vilket val blir bäst och kommer gynna mig mest i framtiden? Tur att problem är till för att lösas..... För en lösning finns, en lösning som kommer bli bra.... men frågan är bara vilken blir bäst?
Kram Caroline

4 kommentarer:

Familjen A. sa...

Visst är det svårt med alla val vi kommer i kontakt med i livet, fast det är ju rätt skönt att vi har val oxå, annars hade nog livet varit tråkigt!

Hoppas det blir till det bästa hur som!!!

Kramar Anna

årstidens bästa sa...

Ja.....sånt där är inte lätt vännen.
Följ ditt hjärt och känsla så ska du se att allt löser sig i slutändan.
Lycka Till och tack för din fina kommentar. :)

Kram
Linda

Kattis sa...

Tack för dina fina kommentarer. Hoppas det löser sig på bästa sätt för dig.

Ha en bra helg.

Kram

Mirre sa...

Oj detta lät som lite grubblerier, önskar jag kunde ge dig ett svar, jag behöver också svar på vad jag ska göra =D, så hjälp det vore great =D

Kul att du hittade din sambo där, så rart =D.

Hoppas att allt är bra?
Kramar