onsdag 25 augusti 2010

Tråkig diagnos!

Alla Ni som följt mig på bloggen och i verkligheten vet att jag haft strul med öronen senaste tiden, sist, vilket var för typ 3v sedan så var jag på återbesök på hälsocentralen i Storvik... där fick jag en remiss till öron,näsa, hals i Gävle då det fortfarande var hål på min trummhinna...

Idag var den farliga dagen.... Jag är livrädd för öronläkare, hatar som pesten att vara där, ett öronbarn som jag är så har jag tillbringat alldeles för många timmar hos denna doktor och flertal stunder med smärta som skrämmer mig!
Mina vänner kallar mig stark, men när det gäller denna sak så är jag som ett litet barn, gråter av bara tanken!
Åkte till Gävle ensam, Mikael och jag beslöt att han skulle vara hemma med barnen och måla lite på huset... (vilket vi ångrar idag) Väntetiden var lång och vägen dit var svår, men undersökningen gick faktiskt relativt bra(iaf om jag får avgöra)... sa bara åt doktorn 3ggr att ta en paus:)

MEN när jag trodde att det värsta var över så hade jag bara fått smaka på förrätten, doktorn sa åt mig att sätta mig ner och börja prata en hel del om allt konstigt om örat som lät som utlänska för mig... kom till sak ville jag bara skrika!! FAST VILLE JAG VETA!?!?

Slutsats av allt oförståligt är iaf att jag har en pärlcysta som är växande i örat, som måste opereras bort genast då den kan orsaka massa trubbel om den är kvar! Operationen innebär att de måste in i huvudet på mig, borra i benen och byta ut vissa delar till nya reservdelar.... en stor operation som gör mig livrädd, att ha någon skärandes i mitt huvud är något jag helst skulle vilja undvika men jag har inte mycket till val då ansiktförlamning, dövhet och hjärnhinnsinflammation inte känns som en bra utväg! Tyvärr så kan även operationen leda till dessa komplikationer men risken är inte stor så VI tror på det bästa!!

MEN VARFÖR JUST LILLA LILLA JAG?!


Min omgivning tänker nog nu att detta är typsikt mig, jag råkar alltid ut för konstiga saker som näst intill ingen annan gör...
  • Matförgiftning på Korfu, fick ligga med dropp (jag och Angelica var dom enda på Korfu som fick detta virus just då)
  • Värmeutslag på Mallis, kyla var det enda som hjälpte, inlåst på rummet med AC i 4dar efter flertal läk.besök
  • En djup blodpropp, då jag fick en behandling som dom endast ger en gång var tioende år i hela dalarna, inlagd i 3v.
  • Sarmonellasmittades i Avesta, som vägrade släppa... nästintill en månad......

Här är vi idag, NU PÄRLCYSTA... min enda fråga, VARFÖR?!

Jag vill inte, men jag ska vara som alla ser mig en stark kvinna och jobba mig igenom detta även fast det bara har med örondoktorer att göra, när detta är klart så kanske oxå min skräck är botad eller så kanske den är ännu värre?

Detta vart ett långt inlägg, men nu slipper jag förklara för alla Er, nu vet Ni och om några månader är allt förhoppningsvis över och jag en halvrakad brud med en ny trummhinna och nya förutsättningar!!!

Kram på Er!

10 kommentarer:

Mirre sa...

Ohh men vännen, förstår att du mår dåligt. jag är också öronbarn och vet hur oerhört hemskt det är att utsättas för de behandlingar man ska göra.

jag har konstant problem med öroneksem och får också ofta gå suga rent öronen, jag är spänd som en fiolstränd då jag ligger där.. De säger åt mig att ligga still, men jag är livrädd.

Men det är ju ingenting mot vad du får ta nu, men såklart fixar du det här.

Du är jätteduktig och imponerad över att du berättar om det, stort cred för det

Skickar över en storkram och massor av fina vackra blommor i den finaste buketten du kan tänka dig.

Du är så vacker på bilden.. Kraaaaaaaaaaaaaaam

Milla sa...

Hjärtat, de är bra orättvist ibland.. men du fixar detta min superstarka vän!! Finns för dig.

Massa kramar Milla

Jessica H sa...

Men gumman då... Ibland är livet bra orättvist. Vissa råkar ut för mer problem än andra, jag är ju också en sån person. Men då har det mest gällt matriella ting. Men det löser sig alltid, det kommer det göra för dig med vännen! Du är ju en superkvinna! ;) Du kommer fixa det där galant. *kramar om*

Ulrika Jonsson sa...

*kramar*

Vi tänker på dig hela familjen Boman-Jonsson.

Mirre sa...

Tack snälla för de rara orden till mig, det värmer. Tror också att jag skulle trivas i de korallfärgade stövlarna =D.

Snyggt till helsvart och en korallfärgad sjal =D. Men de är lite för dyra.

Ah, vad great, men de är snyggt med sådana där mösskepsar tycker du ej?, ser lite chickt ut =D hehe.

Du är så go, mailat dig förresten, satt ihop en etikett åt dig, hoppas att du gillar den. Kan du få som en helgpaket =D
kraaaaaam

lilla angelyne sa...

Men fy va otäckt, tänk att en del människor blir så otroligt utsatta!

Jag håller mina tummar för dig iallafall och tror och hoppas att allt kommer gå bra!

Stor kram

Anna sa...

Men usch!! Hoppas allt ska gå bra!! Klart det kommer göra det, dessutom är det ju tufft att vara sådär halvt rakad ;)Håller med föregående kommentar, SÅ otroligt vacker på bilden!!

Mirre sa...

Hejsan, hihi sitter vi här samtidigt =D. Ohh vad go du är =D, jag beställde den från nätet, vart den gröna minsann, den tror jag blir bäst faktiskt =D. Tack för omtanken. Tror den svarta/grå kan se urblekt ut, då gör sig nog den gröna snyggare som urblekt isåfall. Snyggt att man kan dra åt den i midjan tycker jag.

Ja jättesnygg jeansskjorta, snygg men ändå praktisk och ledig sådär =D.

Ah vad skoj, ja det var väldigt bra. vad lattjo det kändes då man smorde på sig, jag tog för mycket. Det kändes verkligen som målarfärg eller så hehe. Mycket lättare att få jämt också =D.

Köpte en rouge också som passade mig bättre. Den jag köpt innan såg jag ut som en påskkärring i haha..

Hoppas att du får en underbar festhelg i Avesta

kramar

Tessan sa...

Usch vad trist :(
Hoppas allt går bra och krya på dig!!

Kram♥

Anonym sa...

Hej Carro! Du fixar det här med, lätt som en plätt. Stig