tisdag 24 augusti 2010

En dag som denna har jag inte mycket att bekänna... men ett inlägg tänkte jag dock bjuda på!

Dagarna tills jag börjar jobba på drömfabriken igen minskar dramatiskt, men innan dess så ska jag träffa alla medarbetare på festen på lördag, dom få som behagar komma:) Tråkigt att det inte är många anmälda ännu men dom stackrarna som inte är anmälda kommer missa något det kan jag lova för roligt ska vi ha det!


Idag har vi legat på soffan hela bunten och kollat på barnfilm, sen vart det lite sprall i bena så jag greppade mina löparskor och tog en vända i spåret, insåg nu när jag fått mig en löparklocka (av snälla Cissi) att jag har mycket kvar att finslipa innan cupen som äger rum om endast 1 och 1 halv vecka.... DET BLIR KUTA nu för min del!! :)
Suttit nu på kvällen och drömt mig ner i källaren, planerat inredningen som ska bli när rusten där är klar, tänk när jag kan öppna portarna till min egna ateljé... ojoj vad härligt det kommer bli, men det är en väldigt dyr hobby:(
Men en sak är klar, gånger ner till källaren, ner från parkeringen och det är urgrävt, gång gjord och dörren under målning.. så utsidan börjar bli klar så med kylan så flyttar vi in och fortsätter där! Där kommer vi börja med tvättstugan och spadelen sen bege oss ut i sommarköket som ska förvandlas till studio och sist hallen som ska vara varmt välkommande för mina gäster och kunder!!!

En liten underbar sak som växer så det knakar... jag hinner inte med!!! Över 6månader gammal, vart tar tiden vägen?!

Kram på Er!

6 kommentarer:

Mirre sa...

Hellu där, vad vackra bilder som alltid, sååå lik han är dig, men även pappa ef bilderna jag sett =D. Ohh vad roligt att öppna egen ateljé avis jag blir =D.

Självklart redigerar man bort vissa saker. Jag brukar tänka så att har jag en plita eller så som jag ej brukar tar jag bort dem, för den ska ju ej vara där. Men ibland kan man ju hamna eller modellen hamna i fel ljus, då är det ju jag som gjort fel. Ibland kan man t om fota så näsor ser större ut i fel vinkel och zoom tycker jag haha,

Drömfabriken vad gör man där, skönt att börja jobba 2 dagar bara i veckan, lite mjukstart =D.

Ja vad go du är kanske jag skulle, har faktiskt funderat på florist. Men skulle vilja jobba på reklambyrå

kramar

Mirre sa...

vart säkert massa stavfel, hehe men skrev så tangentbordet glöd =D. Tråkigt att det vrt vårdnadstvist, =(. Men hon har det bra?

Självklart kan jag göra det =D, har du msn?

Självklart kommer jag inte tröttna på din inlägg, blir lika gad var gång, skriv på hehe

kramar

Milla sa...

Yes vi kommer ha såå kul :) Men du vilka fina kort på lilla prinsen!! Kramar

Kattis sa...

Jättefina kort. Hoppas det gick bra hos läkaren idag.
Kram

Jennica sa...

Fina bilder på sötnosen=)
På tisdag ses vi <3

Pussss

Mirre sa...

Aha vart till Dr, hualigen gillar ej läkarbesök...

Mailade dig, du får kolla om du kan få använding av dem

kramar