måndag 23 augusti 2010

Lycka och olycka!

Gårdagens besök i Avesta innehöll både lycka och olycka!!

LYCKAN!
Att få var med min familj och gratta min söta mormor... Äta gott och bubbla med alla dom bästa!!

OLYCKAN!
Att detta var sista gången vi satt i mormors sommarstuga tillsammans för idag lämnade hon över nycklarna till dom nya ägarna, 15år har gått och vi har fina minnen ifrån denna underbara sjötomt!! Denna fina idyll med stenklippor och lutande mark....
Pappa, Mikael och Lillen kollar ut över vattnet från bryggan en sista gång ocg njuter över ögonblicket! Ögonblicket och minnet som kommer stanna för evigt!

Lillen är sugen på att bada... eller kanske bara dricka:)



Min tokiga syster fick en idé, att vi skulle bada en sista gång, för tänk att aldrig mer få doppa soig från denna brygga igen.... Och sjödjur som man är så ställde jag upp och hon hade ju även rätt om att göra detta, för detta dopp kommer vi alltid minnas.... ISKALLT!!! Vindarna var inte varma denna söndag och värmen har inte varit på topp på länge så temperaturen i vattet var inte hög, tom jag FRÖÖÖÖS.... Solens strålar var inte heller allt för generösa....:(
Men en bildserie som visar kylan och att vi kommer minnas.... (jaja vi kan faktiskt se bättre ut i vanliga fall om vi vill;))
Caroline.... Louise
Börjar vänja mig.... lite iaf!!

Sen gosade jag med världens sötaste tjej.... MIN guddotter!!!!

Nu vinglar mina blåa, så det är dax att släcka ner men egetligen skulle jag behöva jobba eftersom denna vecka har innehållt 3fotningar och sen ligger jag lite efter fotningen före semestern men men tiden kommer senare!!! :)
Kram till Er alla mina kära vänner och andra bekanta!!

5 kommentarer:

Mirre sa...

Ujuj förstår att det känns =D, men rackarns då vågade ni är. Men så skööönt det ser ut =D. Du är lika söt fastän du gör miner för kylan hehe.

Men vad liika ni är du och syrran =D. Jisses amalia haha.

Söt kort det sista

kramar

tack snälla för raderna hos mig

Mirre sa...

Tänkte börja med ny foundation =D, vad använder du för rengöringsprodukter och foundation???

Ok att jag frågar va? hehe,kramar

Mirre sa...

Ah, men då ska jag prova den =D, Jag har Lumenes hudprodukter tycker dem fungerar riktigt bra. Sedan har jag fin hy så, men har lite ljusrodnad på vissa ställen och det är inte alla foundation som tar bort dem. Jag har primer under då jag ska sminka upp mig extra, men det vill man ju inte ha jämt på. De rodnade fälten är det nog bara jag som ser, men det är ju jag som har dem haha.

Du ser ut att ha jättefin hy, så var stolt =D. Ja för ibland då man fotar så ser det ju ut som man har ett lager skokräm i fejset typ då man sminkat fel, haha. Men dina kort på folk du fotar inkl du har alltid så äkta fin hud. Men sedan tror jag att många redigerar sina kort på huden med, det syns direkt när någon gör det fast de kan ha gjort det klockers, alltid har man någon liten plita. Dina kort syns det direkt att de inte är redigerat =D, tummen upp

Haha, jag sitter ej så möe vid datorn man kan tro trots att jag uppdaterar ofta. Sitter vid bloggen mest för avkoppling och det blir ju att man sätter sig några gånger om dagen då man tycker man har tid. Att skriva/blogga blogg och hålla på med kort blir jag avslappnad av, lite terapi

Sedan var det mest därför jag skaffade bloggen för att redigera och lägga ut mina foton, hehe. Tycker det är superkul att lägga ut kollage man skapat osv.

Så javisst har några på lager som jag kan använda och lägga ut. Men måste börja lägga över korten på skiva, datorn suckar väll ihop snart, fniss

Klart jag vill skriva till dig du är ju också supergo

kramar

Oj nu vart det visst en uppsats till dig haha

Mirre sa...

Förresten jobbar du el är du mammaledig?? Jag jobbar som vikarie på lasarettet, men nu till hösten verkar det bli mindre dock, de ska dra in på det. Så nu har jag satt upp mig inom barnomsorgen också.

Surt att ej ha fast jobb, men det är ju denna staden i ett nötskal finns ju inga.

Funderar på att kanske börja plugga, men inte riktigt kommit fram till exakt vad jag vill, =D.

haha nu skrev jag igen, men vart lite nyfiken bara

kram

Daniel sa...

huh strongt att våga simma!!