måndag 16 augusti 2010

Öland i massor

Klockan slår sent, snart inne på morgondagen, herregud när man håller på med foton så går tiden så snabbt... kanske för att det är så kul!:)
Tänkte bjuda på lite bilder från Öland.... Har inte hunnit detta innan, men när jag började ladda upp bilder var det måndag kväll så därför står det fel dag och datum!
Bilfärden ner gick bra, förutom en kräka och lite oense mellan dotter/far och karl.... hihi... alla tyckte dom va väldigt pålästa på den bästa vägen, vilket allla tyckte va olika.... Stannade i Oskarshamn och tog färjan därifrån....
Pojkarna på färjan
Tog en bild på en gubbe i smyg som läste i lugnan ro....
Fotade en ö, kan den heta jungfruön? vacker dimma...
Strand och bad lek.... Melwin, jag och mamma var riktiga vattendjur... men någon just värme i vattnet var det inte att skryta om... Men mycke hull så gick det bra(pratar inte för Melwin;))
Kanske syns att det är lite små kallt här....

Melwin blev modigare och modigare för var baddag och tillslut så älskade han att leka i vågorna....


Dom bästa kommer gående mot stuga, Melwin hade med sig sin cykel vilket var en riktig lyckoträff, han cykla runt runt och runt.... (Lowe fattas)
Vi grillade, spelade minigolf och hade jättte mys...
Ännu en till av dom bästa...

Förövrigt så vart det inte mycket fotade för min skull utan mestadels bara för att dokumentera, alla tyckte jag var dryg när jag skulle styra och ställa om hur de skulle sitta men en gång ställde dom upp:)
Kärlek....
Även en solnedgång i Byxelkrok hann jag med....
Veckan innehöll väldigt mycket motor....
Melwin och Alwin jagar varandra med elbilarna!
Sen åkte vi till Gokartbanan en dag.... Melwin i spänd förväntan...
Först åkte Melwin med Mikael sen med mig, det va tydligen roligast att åka med pappa för jag körde för lugnt, men vad gör man inte när barnen sitter i.... hihi! Sen åkte jag själv en gång, fick stryk av Fredrik :( Och snurrrade 4gånger, ja alla Ni som känner mig vet att jag blir smått galen när jag sätter mig i eller på något med motor...
När jag åkte klart och klev ur så kom ägaren fram till mig och sa förvånat- Ojoj, detta va jag inte beredd på.... så här bra brukar inte morsor åka!!!
Haha trodde han ja... han hade aldrig sett mig tidigare!!
Sen provade Melwin att åka fyrhjuling... han var duktig men det var lite tungt att styra så en gång bar det rakt in i däcken!
Sista natten spenderade vi på ett hotell i Norrköping, kortade av resan lite vilket var jätte skönt, hotellet hade pool så där låg jag och Melwin och guppade medans lillebror och pappa kollade på sen åt vi en gooood frukost så jag och Mikael blev nästan utkastade för att ätit för mycket;)
Melwin va jätte mallig när han bodde på hotell och Lowe han sov som en stock!!!
Slutsats av denna resa, Vi vuxna hade jätte kul och skönt med borta tid och Melwin var den som fick ut mest av den och Lowe var den som hajjade minst men njöt i fulla drag ändå!!
Så ett stort tack till ALLA Ni som gjorde vår resa, pappa, mamma, Cecilia, Fredrik, Alwin och Cesar!!!
Nu ska Lillen ut och kissas för natten... och klockan den gick så nu är vi inne på torsdagen redan så jag MÅSTE krypa ner vid min kille och sova lite för i morgon är det stenhårt jobb ute sen är det fotning av min gudson!!
Kram på Er!

3 kommentarer:

lilla angelyne sa...

Vilka härliga foton. Det ser ut som att ni haft en mysig semester, med massor av bus! =)

Tänkte bara tipsa om att man kan bestämma vilken dag inlägget ska publiceras (om man tex börjat med det tidigare och inte hunnit klart). På "anpassa inlägg", under det skrivna inlägget kan man klicka på planerad till och bestämma tid och dag. ;-)

Ha det gott!
Kram

Mirre sa...

Ohh underbara bilder, har ni varit på Ölande ser jag. jag är ju uppvuxen i Oskarshamn så har varit där många ggr. Ser att ni haft mycket aktiviteter för er minsann. Buhu vad kallt vattnet såg ut hualigen. Men superhärliga kort, så livfulla =D

Fin han är eran vovve, Lillen va? haft två rottiar, de är så underbara. Håller med dig då man håller på med foto i datorn brinner tiden iväg, vips så har man suttit två timmar hehe

Nu ska Bellman och jag ut och träna
Kramar

Mirre sa...

Förresten ön heter Blå Jungrun, så nästan rätt. Byxelekrok är så fint ställe =D. Förstår att ni har trivs där ju

Kul att ni var i Oskarshamn, när var ni där förresten? kanske vi var där samtidigt, jag var där hela föra veckan =D

kramar