onsdag 16 september 2009

Snart har halva jobbar veckan gått... himla skönt! Idag har vi avd.möte sen middag m. aktiviteter som jag håller på att dona med!

Två dagar har gått sedan jag skrev sist och jag har haft tre snygga pinglor på besök samt en pluggdag och yttligare ett prov inlämnat! Jippy!

Mina bästaste tjejer fick ställa upp framför kameran oxå, det måste man om man kommer hem till mig.... när jag har fått mer pengar än vad min inkomst räknar nu (vilket århundrade de nu blir) då ska jag och Kattis öppna en studio hemma:) Hahaha....
Snyggingar i Bro:


Sen fick jag stå framför kameran, eller skruttan fick!:)

Ja, som ni kanske ser så är Photoshop min kvällssyssla, riktigt roligt och jag kan säga så här missslyckande är en erfarenhet rikare, hittade ett nytt verktyg igår som tydligen jag inte kunde med.... hihi:
Himla grön gräs i Bro, en sagovärld kanske???=)
Lekte lite mer:
Nu är det slut för idag! Ha en bra dag!
Puss å kram hela dan!

5 kommentarer:

Lina sa...

Vänta du bara! Efter ul så kommer det. Vi köpte ingenting förens efter ul vi heller. Även fast vi hade bestämt oss för tex vagnen innan så slog vi inte till förens vi hade sett att bebis mådde bra och allt såg bra ut! :) Det är ju en sån jäkla känsla OCH trygghet när man ligger där och ser hur den sparkar omkring, sväljer och kliar sig i huvudet <3 Helt otroligt! Det är omöjligt att hålla tårarna tillbaka.
Vi har ju turen att få se det igen nu i sthlm, det ska bli så härligt!


Ja, ett litet hus kändes mest rätt då vi köpte, men jag ska ju inte sticka under stolen med att jag kollar lite då och då på hemnet :p Men nu ska vi ha bebis först och främst SEN kanske vi börjar leta mer seriöst :)
Nu vill jag ju bara veta vad det är för skrutt där inne så vi kan börja med bebisrummet. Det ser jag fram emot som sjutton!


Ahaa... du fångade han med hundtricket alltså? ;P smart drag!
Ja usch, eller inte usch men va SVÅRT det måste vara att komma in i någons liv så där som dessutom har ett litet barn sen tidigare. Jag vet inte om jag skulle klara det faktiskt. Fast va gör man då om man blir kär?
Det tar nog sin lilla tid att bli accepterad av alla runt omkring som sagt. Skönt att det börjar kännas som du blivit det nu iaf!

Och nej, du har väl rätt ang jobb... spelar väl ingen roll om man bor bredvid jobbet eller 10 mil ifrån, lika drygt att pallra sig upp till båda. Men va händigt att det går tåg så precis då! Perfekt att vila ögonen på oxå :)

Vilken fin hund du har förresten!
Läste precis ditt inlägg ang din tjej, tänkte precis fråga om du inte hade en annan hund förrut... men nu fick jag svar på det :)
Det är hemskt när man tvingas lämna bort en familjemedlem så där! Men jag tycker att det du gjorde va oerhört moget och OEGOISTISKT! Som du skrev, även fast hon trivdes bäst hos dig så kommer hon att trivas bäst i längden med att slippa pendla mellan två hem. Men USCH, jag skulle nog aldrig klara det! Det är ju ens barn!

Kram

Malin sa...

Men åh vilken söt gravidmage du har! Jag väntar och längtar ja med :) Kram på dig!

Lina sa...

Teddy hette han! :) ÅH det va verkligen världens snällaste hund... synd att man va så liten då för att uppskatta honom som man gör med hundarna idag. Han vart 13 år tror jag innan det va dags att fara till hundhimlen.

Ja, Buddha är en omplaceringshund. Han är fyra år och kom till oss i februari. Han har nog inte haft det lätt, vi vet egentligen inte HUR svårt han har haft det. Han har nog iaf fått en del ordentlig uppfostran men dock BARA det och ingen kärlek. Han har nog heller inte fått varit med när familjen som han bodde hos fick främmande eller åkte bort. Då va det lättare att stänga in han eller lämna han hemma (i källaren!! :( )
Det märks dock inte så mycket på han. Han kunde ju ha blivit agressiv men istället så är han otroligt social och nyfiken. Nu börjar han iaf bli lite lugnare och börjar förstå att han inte behöver springa fram till allt och alla för han vet att han FÅR hälsa på folk ändå men inte ALLA folk och inte ALLA hundar.
vi gick en liten snabbkurs i höstas för att stärka våra band och då märktes det att han absolut inte va nybörjare i de övningarna. När en av kursledarna tog över och gick med han (han som visste hur man skulle göra) så va det som en helt annan hund. Oss testar han ju lite titt som tätt men jag tycker nog att vi har ganska så bra koll på han. Det blir bättre och bättre för varje dag som går. Men det är klart, det är en stor hund, han skulle kunna dra iväg med mig om han bara ville så vi måste jobba med han lite varje dag. Men det är ju bara kul tycker jag. speciellt när det går bra :)

Nee nån släkt i Backaänget har jag inte, va jag vet :p
Mina farföräldrar har ingen hund längre heller så.

Jaså, så Lillen (kul att en stor Rottis heter Lillen hihi) tyckte inte om när husse skaffade ny tjej? Nej, dom säger ju att hundar är i princip det enda djuret som känner avundsjuka/svartsjuka både mot andra hundar men även mot männiksor. Ja, men varför ska han lyssna på dig, du är inte hans matte! :p Ja, då vill det till att man har mod till att visa vem som bestämmer... det vet jag inte om jag skulle våga ärligt talat, iaf inte om det har varit blod och tårar inbalndat!
Vi va väldigt noga med att fråga hur Buddha va innan vi hämtade han men samtidigt så hade han ju lika bra kunnat "förvandlas" till ett monster. Med tanke på hans förflutna.

Ja, men jag kommer ihåg att du hade en... dalmatin va? Vad hände med han då?

kram!

Tessan sa...

Hello Carro =)
Vet inte om jag fått tillfälle att gratta till dej och utökningen av familjen.. Va underbart! Du har nu verkligen den häftigaste upplevelsen framför dig och den mäktigaste känslan man kan ha och uppleva: att gå i väntans tider och få ett kärleksbarn <3
Hoppas ni mår bra allihopa!! Många kramar Tessan

Lina sa...

Ja, han va verkligen en trevlig hund :)

Buddhis är en blandras ja, och inte har dom sparat på krutet direkt. Rottis/Husky/Pointer/schnauzer. När vi åkte till veterinären med han, när vi hade hämtat hem han så sa hon att om inte han va som han är (så social och glad i folk) så hade hon backat när vi berättade vad han va en blandning av :p
Jag vet inte om det va en tjuvparning eller inte, man kan ju alltid hoppas att det va det! För jag kan inte förstå vad dom tänkte på annars.
Han har ju lite småfel som underbett (ett rätt rejält oxå) och så är han lite vindögd men annars så är det inga fel alls på han! Så det är ju skönt. Det kunde ju ha blivit värre om man säger så. en del människor ska inte ha hund helt enkelt.

Ja, det va mycket lärorikt på kursen. Vi gick mest för att se om han kunde nånting alls och för att jag o Andreas skulle lära oss lite. Varken jag eller han är speciellt fasta på handen och vi behövde lära oss att leda rätt. Kursledaren tog över några gånger för att visa och Buddis visste exakt vad som gällde då! Det va rätt kul och se. Så man fick med sig lite trix och tips där ifrån och det behövdes!

Jaha, men vart och HUR hittade du på Pricken då? Va det i avesta? Usch, jag blir så jävla förbannad på sånt där. 8 år av hans liv till spillo :( Jag förstår inte hur man kan utsätta ett djur på det viset! Man kan ju trösta sig lite med att hunden iaf inte vet nått annat, dom brukar vara nöjda ändå, trots elände. Men han fick iaf avsluta sitt liv i goda händer!

Riktigt härligt väder ute idag! Ha en bra dag! Och jaaa, FEM dagar kvar nu :))

Kram