måndag 14 september 2009

Måndag....

Och en härlig sådan oxå..... hur nu en Måndag kan vara härlig egentligen men denna morgon känns bättre än vad måndagsmornar brukar göra! Förklaringen är inte långsökt utan igår kväll vid halv tio så vart äntligen min älskade söta lilla bil såld:)

Kommer att sakna den för när jag såg den vart jag sååå glad för den var så gullig men jag var dock väldigt irriterad när jag åkte den pågrund av alla ljud och oljud! Så skönt är det att bara ta två bilar på gården, det är ju tillräckligt för vår familj ändå! Så nu blir första gången i mitt liv som jag blir delägare i en bil och jag inte äger den helt själv, lite rädd och kommer kännas konstigt men det kommer bli topp!

Och ännu en sak som gör mig glad... i helgen hade vi storstädning i huset i bro, känns så skönt för vi hade stökat ner väldigt under senaste tiden....

Annars har vi inte gjort så himmelens mycket, på lördag kväll kom Magnus och Katarina över till oss och åt lite mat samt lämnade en barnvagn som vi fått av Katarinas syster som fått den av någon genom någon.... typ tror jag! :) Den var fräsch och fin så den blir bra för oss att ha som extra vagn när vi ska ut på skogs äventyr hemma MEN självklart kommer vi köpa oss en egen vagn till vårat lilla kärleksbarn.... En som vi har valt med omsorg och kärlek!

Igår pluggade jag hela dagen (nästan).... sen drog pojkarna ut mig på en skogsvända, stannade till vid Kalles kojja och grillade korv så där satt vi fyra stycken muppar:) Men MYS OCH SKOJ var det!

Mupp 1:


Mupp 2:


Mupp 3: (men min älskade snygging)

Mupp 4: (sötnosen)


Det var allt för idag!
Kramkram

3 kommentarer:

Lina sa...

Jag tror inte att du kommer bli besviken!
Har ni bestämt vilken färg ni ska köpa då? På vagnen :) Det fanns ju så många olika så man fick ju lite lätt beslutsångest.
Vi bestämde oss först för den svarta o beiga men så va den slut, så då blev det den svarta o gula, vilket vi absolut inte ångrar!

Ska ni kolla kön på UL? Här i västerås (västmanland) får man inte veta det på ul. Så vi ska åka till sthlm och kolla, ska bli sååå spännande! :))

Jaha, så du har oxå tagit dig från Avesta? Känns rätt bra va? :) Det tycker iaf jag!

Ja, jag håller med det där med hus. Andras och ens eget. Man grejar och donar hemma och tycker att det blir så fint men så fort man kommer hem till någon annan så har dom alltid (nästan) finare, konstigt det där :P

Ha en fortsatt bra måndag!

Lina sa...

Den helsvarta är super snygg! Det är ju faktiskt väldigt praktiskt med en hel svart oxå. Fast du kanske ångrar dig när du vet om det är en tjej eller kille ;)

Jag har hela tiden haft en känsla av att det är en pojke, men sen några veckor tillbaka så börjar det gå över till att det är en flicka... medans jag inte har en aning emellanåt! Så nej, idag kan jag faktiskt inte säga alls va jag tror att det är.
Nästa onsdag ska vi dit! Å jag längtar så jag spricker snart!!

Jag vet faktiskt inte hur det är i Gästrikland. I Dalarna får man ju veta men Västmanland har tagit bort det sen några år tillbaka.
Men en liten utflykt till storstaden gör ju inget. Kan man shoppa nått fint till plutten (när man vet vad det är) efteråt :)

Jag hade redan planer på att flytta till Västerås innan jag träffade Andreas. Fixade lägenhet där men som det blev att han oxå flyttade in i. Så vi har typ bott ihop sen start :)
Sen flyttade vi till en annan lägenhet innan vi bestämde oss för att börja leta hus. Så hittade vi det här (som är i hans hemtrakter, Hallstahammar), super billigt så vi slog till!
Det är ju som sagt inte så stort men det räcker några år till. Men ska vi ha fler barn sen så måste vi börja leta efter nått större. Eller ja, det lär vi ju göra ändå, eftersom detr kommer bli för litet när denna lilla blir äldre :) Men det hade vi räknat med. Första huset för oss båda så vi va inte riktigt redo för att smälla på med nått jätte stort och dyrt.
Du då, hur hamnade du i Bro? Och plastmamma är du oxå har jag förstått? :)

Men jaha, så du pendlar till fors då? Är inte det jobbigt? Eller det kanske inte är så långt.

Kram

Hanna sa...

Snygga bilder! :)