onsdag 25 januari 2012

Härliga barn som förgyller morgonen i Bro!!

Att vakna på morgon i vetskapen om att man två barn hemma som är friska och underbara är det finaste, även fast mornar inte är mina favoriter så är jag lycklig som vaknar intill min familj varje morgon….

Varje dag borde vi ALLA stanna upp, tänka efter vad är det som gör just mitt liv värdefullt? Visar jag dom betydelsefulla människorna i min omgivning att jag värdesätter dom högt? Hur kan jag göra för att verkligen visa min kärlek?

Jag, som jag tror även många andra känner, är allt bara flyter på, man betänker inte det fina och man är dåligt på att visa uppskattning, jag känner bland annat att jag ofta går och är små le, orkar inte vara en glad person när eftermiddagen kommer eftersom man är slut efter en natt med dålig sömn och en dag med fullt av arbete och intryck! Tyvärr är det den tidpunkten när jag är som mest sliten som jag tillbringar med dom som betyder mest för mig, då misshandlar jag min familj med att inte vara en glad och lekfull mor, en kärleksfull och omsorgsfull ”fru”
Det är inte bra… jag måste göra en förändring, ta fram mina extra batterier och bli en helt enkelt en bättre Caroline! Jag minns mig som en lekfull bonus mamma, en kärleksfull sambo och en kreativ människa som älskade att pyssla med vårt hem och vår tillvaro. Vad är det som har gjort denna förändring?

Över till roligare saker… förra veckan när Melwin var hos sin mamma så stod Lowe på morgonen och borstade tänderna i hörnet utanför badrummet, jag sa åt honom att han var knasig, förstod inte riktigt varför han stod där och borstade men tänkte inte mer på det MEN i morse fick jag förklaringen: Storebror står där så där stod båda barnen i hörnet och borstade tänderna och jag kunde inte låta bli att skratta åt dom två mysiga, tog fram mobilen så även Ni får ta del av tokstollarna!


En annan lite skoj sak eller det beror på hur man ser det…hihi!  :)
När Viola kom till oss i helgen hade hon med sig en napp som hon hittat hemma och eftersom hon slutat med napp så bestämde hon och mamma Angelica att Lowe skulle få nappen, denna napp förvandlades snabbt till Lowes favorit, så han blir hysterisk när han får en annan napp och det är bara den rosa som duger… haha!


Han blir redan tagen för att vara en flicka/jänte/tjej så detta gör det väl inte bättre. Hans långa hår, rosa napp och ett namn som både en tjej och kille kan ha…haha…
OCH i nio månader i min mage VAR han ju en tjej också, kanske min övertygelse har satt sina spår?? Stackars barn va?? :)

Kram på Er!!

1 kommentar:

sis sa...

söta trollunge <3