tisdag 28 december 2010

Åter vid datorn!

Nu är jag åter vid datorn, denna burk som stått avslagen i dagar... så uppdateringen här har varit allt annat än aktiv, förlåt mina kära bloggläsare! Men som en liten kompensation får Ni nu en bildbomd från julen hos oss!
I Torsdags var det uppesittakväll här i Bro, mina föräldrar och Mikaels föräldrar samt min mormor var här,vi bjöd på mat och annat gott! Tyvärr kunde inte min syster med familj komma:(

Vi gav alla en varsin present, pysselpresenterna, Ericson-Välkommen, Andersson-Välkommen och Älskade-Mormor!!(ingen bild på mormors)

Granen hade vi pyntat på dagen innan gästerna kom och den ser nästintill lika ut som förra året fast i år var det jag som pyntade inte Mikael...och det sägs att den inte är lika fin i år (iaf enligt Mikael:))

Lowe fick öppna ett paket eftersom vi kände att det var onödigt att ta med det till Avesta och sen hem i gen eftersom han ändå inte rikitgt förstår och han fick ju massor ändå på självaste julafton!! LOWE=ÖVERLYCKLIG


Fredagen, JULAFTON var vi bjudna hem till systers fina hus, där hade vi en jätte mysig dag med massor av mat och paket...
Lowe fick:
  • Bodys
  • Inom hustält
  • Duplo
  • Brioleksaker
  • Pengar

Jag fick:

  • Vantar
  • Fina tvålar
  • Skålar
  • Mjölk och grädde kannor
  • Blixt
  • Ett bra startkapital av mina föräldrar till Bro Foto:)
  • Trosor

Mikael fick:

  • Vantar
  • Sticksåg
  • Blad
  • Pengar till sin efterlängtade kaffemaskin:)
  • Kallingar

Kanske jag har missat något, det var mycket vi fick.... Tyvärr firade inte Melwin julafton med oss i år men vi får nu längta tills nästa år då hela familjen kommer vara samlad igen!!:D



Tomten kom till Svalagatan....Nellie var stormförtjust!!

Världens gulligaste....

Min syster fick oxå pyssel julklappar från mig, Älskade-syster, Home, Family, FIN... Och Nellie fick ängla vingar med bokstäver hängandes ner, ANGEL! Nileo fick en sänghimmel från ikea som jag (eller svärmor) sytt dit vimplar i blått och småhjärtan på tyllet:)

Lördagen, juldagen kom Melwin till oss och vi firade dagen med Anderssons släkten hos Alice och Martin, även där massor av god mat och fina paket....

Melwin fick:

  • Skidpaket
  • Bilar
  • Bilmatta
  • Cross handskar
  • Dator
  • Necessär
  • Flygplan med tillbehör
  • Cross

Lowe fick:

  • Pyjamas
  • Tre låtande leksaker
  • Baddjur
  • 3 rullandes söta djur
  • En spelsnurra

Jag och Mikael fick:

  • Kökshanddukar
  • Badhanddukar
  • Ost

Och sen har vi en riktig fin klapp som väntar i April, resan till Egypten!


Melwin vinkar adjö till tomten... och lillbrorsan somnar av utmattning...

Sen när tomten gått, gick vi ner i källaren för att Melwin skulle få sitt sista paket, gissa om han blev glad, stolt och överraskad över sin alldeles egna cross:)

Hemma här i Bro igen fick Melwin 5paket av min älskade Mormor,och riddarutrustningen vart oxå en favorit....

Just nu är det väldigt lugnt här i Bro, vi gör inte mycket vi myser mestadels tillsammans men idag skulle jag och Melwin ha åkt till Västerås med Camilla och co. Men igår kväll tyckte jag att han började bli dålig så vi hoppade trippen till Busborgen men idag var han pigg som en lärka så han och jag åkte till badhuset och busade tillsammans medans de andra grabbarna var hemma och kryade sig!

Kram till Er alla!!!

4 kommentarer:

Familjen A. sa...

Åh vilken härlig jul ni har haft och vilka fina julklappar.. Jag blev avis på de du gav bort. ;-) Kanske något för dig att börja göra och sälja? Jag köper gärna en i så fall. ;-)

Kul att du är tillbaka och bloggar, har varit lite tomt utan dig. =)

Kramar Anna

Berit sa...

Jättefina pysselpresenter du gjort, kan man lägga in en beställning:)
Gott Nytt År till er alla i Bro.

Mirre sa...

Ohh vad mycket fiiint ni gjort och fått samt vad många fina kort, ser ut som en toppenjul =D

Sådan där skylt, kan man beställa sådan =D

kramar

Jennica sa...

Jättefina pysselskyltar=)
Lägger in en beställning jag med=)
Duktiga DU!

Puss