söndag 21 november 2010

Tror Ni på det övernaturliga?

Jag har aldrig varit en person som kunnat tagit emot det övernaturliga, men jag tror inte att dom som känner och ser saker ljuger... jag är fascinerad men som sagt inte mottaglig!
Men Mikael har berätta att personer som varit här sagt att det finns andar här hemma och vid vissa tillfällen så får jag oxå känslan men ändå så vet jag att för det mesta så finns det naturliga förklaringar!
När jag var gravid minns jag att det hände mycket konstiga saker men så är det ju det att man är väldigt förrvirrad och känslig som gravid oxå! :)
En sak jag minns väldigt väl var en natt när jag vaknade och hade drömt att vi hade vattenskada i källaren, rös över att det kändes så verkligt men somnade om! När jag skulle åka till jobbet och stod i hallen för att klä mig så slogs den stängda källadörren upp, hoppade till i vetskapen om att bara jag var upp vid den tiden på morgonen....gick dit, kollade ner i trappan, tänkte om jag skulle gå ner och kolla men jag visste att jag var toksen till tåget så jag bara stängde dörren och sprang ut!
Några timmar senare ringer Mikael, arg och stressad: -Carro,vi har vatten i hela källaren.... pumpen har sprutat ut vatten antagligen hela morgon!
Var det någon som ville varna mig eller var det bara att sakerna oplanerat hände precis i samband med pumpläckage??!
Sen var det ett tillfälle häromdagen som fick mig att rysa, jag och Melwin var ute på åkern och åkte bob, precis när vi gick tillbaka mot huset, neranför fönstret i hans rum.... taklampan tändes och släckte, både jag och Melwin ryckte till och han frågade vem som var på hans rum.... Vi gick in och frågade Mikael, han låg i soffan och svarade att han inte varit där,hans förklaring var att det måste vara timern som krånglar!! Både jag och Melwin vart nöjda med svaret men med lite eftertanke så kom jag på att vi har väl ingen timer på taklampan?? Fick lov och fråga Mikael igen... HAN HADE INTE VARIT DÄR INNE!
Och taklampan har aldrig förr krånglat och inte efter heller så VEM TÄNDE och SLÄCKTE lampan??
Nog spekulerat om detta, finns nog en förklaring för detta dock!!
Lite bilder från vinteringa BRO!
Kram på Er!!

5 kommentarer:

årstidens bästa sa...

Om jag tror på det övernaturliga?
UTAN TVEKAN!

Jag har varit med om så otroligt många saker och träffat personer som verkligen kan få kontakt...
Jag gillar det där.

Men inte när det är ruskigt såklart.Var med om samma sak med lampan förra veckan,jag och äldsta dottern var i källaren lampan tändes och vi bara tittade på varann.Men det var nog Erik (förra ägaren) som skulle hjälpa oss lite.... ;)

Kram till dig.
Linda

Mirre sa...

Ibland blir man kluven, det är lite spännande sådant här. jag intalar mig ju att det inte finns spöken så att säga, men vad vet man

Fiiina naturbilder
Kramar

I huvudet på Caroline sa...

Ja, det är spännande:)

Tacktack!!

Familjen A. sa...

Jo visst tror jag. =) Jag har sett och hört av andra som sett lite saker. =) Jag tycker att sådant är så spännande men ibland riktigt rysligt oxå.

Älskar bilderna från Bro. =) Där känner jag mig som hemma.

Kramar!!

I huvudet på Caroline sa...

Kusligt men det är så sällan här så det är nog bara inbillning:)

Kul att du gillar mina bilder!!
Kramar!