måndag 22 november 2010

Åter på jobbet

Är åter på jobbet igen efter den andra sjukskrivningen och att vara tillbaka och mår bra är faktiskt riktigt skönt! Trevlig att träffa alla människor på bruket även om jag sutit i möte mestadels hela dagen och därimellan försökt kommit in i systemet som är mitt ansvar och min arbetsuppgift... men ett data system är inte alltid lätt, måste fort få tillbaka det jag en gång kunnat för jag ska ge ut utbildning till några på Fors!
Men det härligaste med att börja jobba är när man kommer hem och man inser hur efterlängtad man är.... en överlycklig Melwin (som jag mötte på grusgång på väg hem till mor sig) kom springande mot mig och skriker: Åhhh Carro!!
Sen går man in i köket där sitter det lilla charmtrollet och ler som en tok och strålar som en sol när jag kommer innanför dörren!
Detta är riktig riktig kärleksfull livskvalité!!
Min älskade kille har förståss oxå längtat efter mig, hihi....

Dagen har flytit på bra, men jag har nått en gräns.... en gräns som jag borde ha nått egentligen för länge sedan!
Jag är alltid (för det mesta) en glad, positiv tjej och försöker vara trevlig oavsett vem jag möter... men nu får det vara nog! Jag kan inte bara ge och aldrig få något tillbaka utan nu sätter jag ner fötterna och visar vad jag egentligen tycker om denna sak som jag gått och retat mig på ett tag!
En lång tid har jag tassat på tå och varit trevlig för att jag trott att det varit den bästa lösningen på situationen men så här i efterhand ser jag att vi kommer aldrig komma till en lösning! Inte så länge en av oss inte vill inse hur man ska kunna lösa det... SÅ jag ger upp och tänker inte heller försöka!! Jag har gjort mitt och ligger det inte mer i intresset för den andra så får detta bli som det blir! JAG TÄNKER ialla fall STÅ FÖR DET JAG TYCKER OCH KÄNNER även om det kommer såra!!

Hoppas allt är bra med Er oxå! Kram på Er!

11 kommentarer:

Mirre sa...

Jag förstår precis hur du tänker. Så tänker jag med många ggr, ibland är det ju helt hooplöst för vissa att kunna bjuda lite på sig när det är åt deras nackdel, stolta är de

Jag brukar tänka så att menar jag inget illa och då i sin tur personen tog illa vid sig ska man ju inte klandra sig själv för man menade ju inget, då är det ju snarare dom som har något de behöver ta i tu med. Jag tycker det verkar som om du har gjort mer än vad den andra förtjänat

kramar

Mirre sa...

Du har en utmaning hos mig

I huvudet på Caroline sa...

Ja, hur sagan slutar återstå och se men man kan inte bara ge för man vill ju ha något tillbaka oxå!

Ser framemot utmaningen! Kram

årstidens bästa sa...

Godmorgon.

Lycka till med nystarten på jobbet.
Det andra du talar om hoppas jag att det löser sig...
Livet handlar om att ge & ta,så enkelt är det bara.
Går du bara runt och ger blir det till slut mindre kul.

Stor kram
Linda

Mirre sa...

ja hoppas att det är några som hoppar på, men verkar vara en svår utmaning =D
kramar

Oss.... sa...

BRA Carro! Man måste säga ifrån! Man kan inte bara hur länge som helst!!
Och man skall alltid försöka orka stå för det man tycker och känner!!
Kram på dig!
Anki

I huvudet på Caroline sa...

Mirre, jag har kommit på värsta men är lite sent nu så det kommer i morgon:)

Anki,ja visst är jag bra??;) Du vet ju att jag oftast inte säger ifrån och du vet nog vad denna sak handlar om!!

Kram på Er

I huvudet på Caroline sa...

Linda, man får se det så att allting löser sig till slut:)

Mirre sa...

Spännande =D
kramar

Malin sa...

Aah du blir mer o mer lik mig :)
Carro du är så snäll o generös och det ska man vara men bara till den gräns att man själv mår dåligt!
Stor kram!
Malin

Kattis sa...

Tack för en trevlig eftermiddag.(trots utebliven shopping)vilket Magnus inte kommer att tro på.

Kram