måndag 25 oktober 2010

Medans jag ändå är i farten!!

Tänkte jag att jag kunde uppdatera om oss som BOR här i Bro oxå.....även fast det inte finns mycket spännande att berätta!

Min kära kille och svärfar har varit murare och gjutit om inneväggarna i skorsten, det är ju toppen bra för nu är en kamin ännu närmare vårat Tvrum, LÄNGTAR till en mysig brasa som kommer brinna om kvällarna här hemma hos oss!

Melwin har precis åkt tillbaka till mor sin efter en vecka med massa bus här hemma, vi har lekt men inte gjort några speciella saker, han och kusin Saga har lekt under helgen!

Lowe är fortfarande krasslig, sover inte mycket om nätterna så det är lite jobbigt just nu men på dagarna är han jätte go... kanske kan det vara tänderna som spökar, jag vet ju inte mycket eftersom det är första gången man är småbarnsmamma:)

Jag själv har tagit det mestadels lugnt, i fredags kom min mamma och mormor... vi åkte in till Valbo och gjorde alla affären... det kan man bokstavligen säga!
Handlade alldeles för mycket då plånboken nu med sjukskrivningar och mammaledighet inte är allt för tjock...Men jag handlade:
  • Tre tröjor
  • En shorta
  • En jätte vacker hatt:)
  • Overall till Lowe
  • Två prydnads säckar
  • LEV och KÄRLEK bokstäver
  • SKOOOOOR!!!!!! (Style by Johanna Norling;))
  • Väska

Sen tror jag inte det var något mer men det var faktiskt tillräckligt! Mikael skulle hämta oss i Valbo men innan åkte han till Gävle och handlade lite på biltema och Jula samt var in på guldsmedsaffären Hillderbrant för att hämta en ram.... Han ringde när han var på G till Valbo och berättade oxå att han köpt något till mig...

Berättade det för mamma och skämtade om att det kanske var en förlovningsring....Min kära mor bara skrattade och svarade:

-Den dagen han köper en förlovningsring så kommer det var sju torsdagar den veckan:)

Förstår Ni då oddsen att jag kommer bli äkta fru... haha.... Vem vet kanske om sisådär hundra år kanske han överraskar men vem har bråttom vi älskar varandra lika mycket med eller utan ringar!!! Tur är väl det!!

Det sista men absolut inte det minsta, VI HAR BOKAT EN UTOMLANDSRESA med hela Anderssonssläkten... I April... längtar som en tok!! BADA, SOLA, UMGÅS MED FAMILJEN OCH SLÄKTEN, MYSA OCH FOTA:) Både jag och Katarina på samma resa, det kan ju bara säga KLICK!

Världens sötaste Cissi var här i Torsdags med en kryapåmigpresent... två vackra ljus.... passade PERFEKT, tack vännen!! Dom värmer;)


Godnatt och sköt om Er alla, Eran familj och Era vänner, ta hand om varandra och ge varandra kärlek och lev dagen som det vore den sista!

PS.... Det var en värmefläckt Mikael köpt, som jag ska ha i nere i Källaren nere i Ateljén när det blir klar;)

7 kommentarer:

Linda sa...

halloj! jag har skickat ett mail till dig, men minns inte om det var den mailen som du inte kollade så ofta :)
Kram från oss!

I huvudet på Caroline sa...

Hejhej!

Har svarat dig:) Rätt mail var det.. hihi!
Kramkram

Mirre sa...

Ohh vad mycket fint du köpt och vad fina ljus du fick av Cissi =D, hoppas att Lowe reapar sig snabbt så att ni alla är på bena igen.

Min sambo är också segstartad med giftermål, förlovad är vi men haha jag vill också bli brud

Kramar

årstidens bästa sa...

Att få bli Fru var en av de vackraste dagarna i mitt Liv.
Den dagen kommer för dig oxå,det lovar jag.
( du får göra som jag,planera allt själv för att sen kidnappa den blivande mannen )
;)

Mmmm,det där ska jag försöka till att bära med mig.....att leva som om det var min sista dag.
Tack för den,den behövde jag.

Kram & Godnatt
Linda

Mirre sa...

Heeej, det är bra med mig idag, med dig med hoppas jag?? jag är extremt trött idag bara, men det är vädret och lite sömnbrist. Men införskaffat nya kuddar så nu bör man sussa gott i natt =D

Det har regnat här, man hade ju önskat sig snö hehe

Kramar,

Johanna sa...

Haha, Bra där! älskar dom skorna verkligen!! Skönt att du mår bättre! Kram på dig

I huvudet på Caroline sa...

Ja, ett av mina älsklingsskor nu:) Skönt att gå i högklackade igen, har varit lat och valt låga sista tiden;) KRAAAAM