onsdag 20 januari 2010

Godkväll i stugorna!

Idag har det varit en riktig skön dag, kom hem med tidiga tåget redan vid kvart över 11, åkte hem och tog med Lillen ut på gården, skottade bort plogvallen som blev under natten då plogbilen skrämde livet ur mig:)

Sen målade jag lite, så nu börjar det ta sig i TV-rummet, taket är klart, ska målas runt fönster en sista gång (imorgon)och väggen börjar komma på plats, bara en dörr som fattas!
Så i helgen tänkte vi tapetsera lite sen är det golvläggning kvar, tråkigt att jag är så dålig på att lägga golv så jag är beroende på av mannen min, han tränar ju så mycket på veckorna och har matcher på helgerna.... det är jobbigt att behöva vara beroende av någon! Men det är väl det som kallas kärlek:)
Väggen på plats....
=
Jag ser dammsugarens skaft på båda bildena, kanske det kan vara för att jag har mani på att städa, men idag när jag skurade golven insåg jag att jag inte ens minns när jag gjorde det sist, helgen kanske? I LOVE GRÅ GLOV!!!! ;)

Målningen och spacklingen är snart klar!!! Samt målningen av vårat slagbord som Alice ärvt..... Före och efter bilder kommer!
Det var en riktig heting här idag och hjälpte mig att måla men han glömde visst pensel kvar i färgen på dörrrlisterna och färgen kvar i den så kallade penseln..... haha! Klantig han är!

Så numera är inte Lillen bara brun och svart utan VIT, brun och svart! Men snygg ändå.....
Kram!

Inga kommentarer: