måndag 26 oktober 2009

Återblick av helgen...

Fredagen... å allt började så skönt å bra (förutom kaoset på jobbet) mamma och pappa hämtade upp mig utanför jobbet brummade hem till Bro.... Pappa och Mikael la golvet klart i Lillens rum FINT!!
Jag och mamma åkte ner till bygghandeln införskaffade oss lite lister (som nu ligger på tork efter målning, bara det som fattas i Lillens rum)
Sen for vi till in till Gävle och köpte ett vitrinskåp som jag sett på blocket, som nu är under ombyggnation... kommer bli fint tror jag:)
Där slutade det possitiva... för mot kvällen gick jag och mamma ner i källaren och donade med min studio, kröp runt lite och hittade en läcka i ett vattenrör till elementen.... så hur länge det droppat vet vi inte så Mikael har börjat rivit upp golvet och visst det var ruttet och fuktskadat i källaren, så tack och hej min studio!!! Nu är det snart inge golv kvar, Mikael har tillbringat större delar av helgen där ner.... så nu är det gjuta in nytt golv där nere som står på vår inköpslista nästa gång:( Tråkiga utgifter och tråkiga uppgifter)

På lördagen åkte jag, Melwin och Lillen in till Sandviken, gick en promenad i parken och lekte i den stooora lekparken, tyvärr glömde jag kameran.... Sen handlade vi på vägen hem!

Mot kvällningen kom Cecilia, Fredrik och Alwin på besök och 3-rätters som var Greklands inspirerat! Mums..... Melwin och Alwin lekte som tokar inte en lugn sekund.... Gissa om någon vart ledsen när Alwin inte skulle sova över..... :)


På söndagen var vi in till Forsbacka och kollade på lite handboll sen efter det vände mitt välmående till ett stadie som var mindre bra..... sängliggandes och ont i hela kroppen.....

Så nu är det måndag och inte mycket har hänt idag heller, knäppt lite kort, vartit ut på promenad med Lillen sen slappat och nu tänkte jag fråga min älskade kille om vi ska sätta oss i soffan och mysa framför en film!!!! Hoppas hopppas.......

Bilder från dagen: (som jag skulle fixat för länge sedan)

Ha en trevlig kväll!

1 kommentar:

Malin sa...

Stackars er med vattenläcka! Hade ni inte en sådan för inte så länge sen? Hoppas det går smidigt att reparera iallafall. Kram Malla