måndag 6 juli 2009

Vilken helg....

Lite i valet och kvalet om vi skulle åka ner till Storstaden var vi under fredagen eftersom Mikael hade varit dålig under veckan men inga symton på mig så beslutade vi att åka till min kusin. Allt började bra men sanningen är den att allt slutade i katastrof:)
Vi anlände i Stureby vid 11tiden,beslutade att inte ta med mig systemkameran till Grönan för att slippa släpa utan bara lilla digitalkameran. Vi tog tunnelbanan till slussen och där väntade vi på Djurgårgsfärjan....Och vips så slutade min kamera fungera så nu är det Kusin Linda som fått äran att fotografera hela trippen:)
Två förväntansfulla killar på färjan över till grönan!
Sötaste syskonen:
Två grabbar som gillar sitt hår, står i kö till att få åka bil.... KUL!
Brum brum här kommer vi, se upp:)
Melwin älskade gröna lund och alla karuseller....
Även dom som snurrade som mest:) Ojoj, Caroline yr....
Vi åt goood mat, massor i stora lass, grillbuffé:
Två tokar som var uttråkade över hur mycket och länge vi andra åt.....
Efter maten somnade Melwin, då passade jag och Alicia på att åka kvasten och andra snurrsaker...Leo och Alicia:
Vi lät Melwin sova för han var jätte sliten och vi hade ju räknat med att vara på Grönan till kvällen så ingen bråska tänkte vi för altt hade ju rullat på så fint, men då kom katastrof nr1.... Vilket hällregn som kom, lovar att Melwin vaknade, ingenstans attt ta skydd.... och alla vart genomvåta....
Det var bara att ta färjan hem igen så tyvärr fick inte Melwin uppleva en heldag på Grönan utan bara en förmiddag med några få åkturer... men jag tror att han ska dit med sin mamma i slutet av sommaren så hoppas på bättre väder då så dom kan ha kul där hela dagen! :)
Det är kalltå vänta nere i tunnelbanan
Men jag har nog tidigare hört, det finns inget dåligt väder utan bara dåliga kläder...:)
Haha, jo, Mikael jag älskar dig......
Ändå ett glatt gäng som traskade hem den sista biten:
Alicia var trött i benen så hon fick lift med Melwin.....
Katastrof nr2 kom på kvällen framför TV:n, jag fick springa sjuttiotrafik på toaletten för att kräkas eftersom jag nu hade blivit smittad av Mikael, så på söndag morgon när de andra vaknade och jag blåhöll mig i toan så åkte vi hem ganska snabbt, fick stanna typ hundraelva gånger efter vägen, usch så långt bort vi var kändes det som.... så här är jag nu, i sängen helt slut utan att någon mat fått behålla sedan i lördags..... vill bli frisk!!!!!!
Idag skulle vi egentligen på mammas kalas, men får ju hoppa det:( Trist med sjuka..... men baciller kan man aldrig hålla sig ifrån.... hoppas inte Linda, Alicia eller Leo blir drabbade!!!
Grattis världens bästa mamma på din födelsedag!!!!

3 kommentarer:

Berit sa...

Stackars Caroline!

Oss.... sa...

Men lilla stumpan!!
Massa krya på dig kramar kommer från oss!!
Kram kram

Kattis sa...

Hej !!

Det var hur lungt som helst med Lillen.Nu har jag äntligen uppdaterat lite. Hoppas du mår bättre. Kram Kattis