onsdag 21 september 2016

Tillbaka...

Kära omvärlden, jag är tillbaka! Samma gamla (dock ännu äldre) Caroline men i en annorlunda livs situation! Både på gott och ont har mycket hänt, jag kan må vara mer förvirrad än tidigare och kanske inte ett dugg lyckligare men här är jag, en livs levande person med känslor.

Jag känner att jag är redo att återigen dela med mig av det som händer och inte händer i mitt liv, troligtvis kommer det vara både roliga och tråkiga historier om mig, jag kommer inte för en sekund hymla om hur jag ibland upplever mig själv som trasig eller inte om hur jag ibland känner mig lycklig.
Det jag lärt mig den senaste tiden är att livet inte endast består av lycka utan det är som en bergochdalbana, dom som försöker säga oss något annat genom sociala medier, dom litar jag inte på i huvudtaget till dom verkligen bevisat mig motsatsen :)


Sista tiden har varit tung, tyngre än vad jag någonsin upplevt, men i morse insåg jag att en dörr oväntat stängdes men insåg också det var åter dags att slänga sig ut igenom ett fönster som var öppet för nya äventyr, jag är redo.... kanske mer redo nu än då!


Dagens viktiga är ett enda ord; VÄNNER!!! Utan vänner är man inte mycket värd, det är just mina vänner som gjort att jag klarat alla väder trots riktigt dåliga kläder, finns till och med dom som brytt sig om mig som jag inte ens anat tänkte på mig.... det är just det som gör att man känner sig älskad, behövd och på något vis viktig.
Tyvärr finns det olika personer, dom som ger dig energi och dom som tar din energi, det är bara att bestämma dig för att lägga din energi på dom som ger den tillbaka.
Jag personligen har fått nog av människor runt mig som behandlar både mig och min omgivning respektlöst, jag är så himla trött på förnedringen men det har också fått mig att inse att jag är en vuxen person som måste ta eget ansvar vilket är att rensa bort sådana personer!
Kvar på min lista finns mina vänner, mina vänner som med värme stärker varje steg jag tar, dom som delar min lycka och lyssnar på min olycka!





Detta blogginlägg börjar gå mot sitt slut, jag är färdig för stunden men på kärt återseende inom väldigt kort!
Stora kramar!!