måndag 26 september 2016

Helg är kvalitetstid


Måndag och tillbaka till vardagen igen, allt blir sig likt men ingen är ändå den andra veckan lik! Man är lite klokare och man har kommit i fatt förståndet ytterligare lite, det jag nu förstått är att man inte kan hjälpa människor som har problem hur gärna man än vill utan det är deras ansvar även fast man tycker att dessa personer känns omänskliga och känslokalla så måste man inse att det är just dessa människor som är offer och förnedringen som dom bidragit till i mitt liv inte ens är hälften så illa som det livet dom själva utsätter en för! Återigen handlar det om eget ansvar, vi är vuxna människor så kom igen lite medmänsklighet och bevis på respekt är något som borde finnas i varje individ!

Vi speglar bakåt mot en härlig helg med lite av allt och ett brett innehåll, det bästa av allt har varit att jag har spenderat helgen med min bästis, Lowe!
Han är den mest goa jag vet men ändå så går han givetvis mig på nerverna ibland, bara en sån sak som fredag morgon, stress och andra måste som är en vardag för alla familjer som ska till skolan och jobb, då mitt i allt hittar jag honom på rummet tyckandes att hans hockey utrustning var morgonens viktigaste punkt, trots att vi var sen! Haha ispremiären var ju i helgen så såklart utrustningen skulle testas:)
Fredag kväll spenderade vi i soffan och tog det lugnt, jag somnade innan Lowe som vanligt på fredagar:)

Lördagen hämtade jag upp några pojkar och så åkte vi på folkrace tillsammans, att just umgås en heldag med en gäng ungar är bland det bästa som finns, dom verkligen gillar mig för den jag är, ogillar mig för det jag inte gör och det bästa av allt dom är modiga nog att stå för hur dom känner och vad dom tycker!
Tack alla grabbarna för att ni hängde med mig på en heldag på kyrkberget och tvingade mig att hoppa över min planerade shoppingtur till Valbo, det vart billigare att vara 7h och heja på bilarna:)

Lördag kvällen kom med stormsteg, lite sen som i vanlig ordning men ändå i någon så när tid så var jag tillfixad inför tjejmiddag hos Matilda! Jätte kul och gudomligt god mat i härliga vänners lag!
Vart en tidig kväller för mig, ispremiären var ju nära, och en taggad kille var ivrig iväg så söndagen var vi i ishallen 1h innan träning! 

Det var vår helg, som sagt en alldeles perfekt kombo som inkluderade det mesta❤️

Idag är en ny start på en ny vecka och jag börjar toklängta till alla äventyr som är inplanerade till hösten, vi börjar med en roadtrip till helgen, jag och systrarna bästis vi drar till Ullared! Jihoooo....
Sen spontanbokade jag en solresa till kap verde till mig och min kära kusin för någon vecka sen, den ligger oxå högt på min längtarlista! Den är mer än välbehövlig!!!

Inga kommentarer: