tisdag 8 mars 2011

Huvudstaden....

....där är lilla jag.... förvirrad, förväntansfull och ute på äventyr!
Man måste försöka tänka på det goda livet ger även fast det onda besöker en, så jag försöker ha en trevlig vecka med massa dejter med mina kära vänner, ensamtid och en lärorik kurs!
Idag har min dag varit fullspäckad, först vid lunch så träffade jag en vän, Sandy...vi hade en riktig långlunch ute i Sickla köpkvarter, inhandlade en tröja och en väska:)
Sen åkte jag mot Stockholm centrum och hade kurs i några timmar, alldeles för kort tid men kursledaren var inte så pigg på lite övertid;)

Sen när klockan närmade sig åtta så mötte jag upp Camilla vid Radison vid T-centralen och vi gick på Italiensk restaurang och åt fin mat samt en vinflarra! Trevlig!!!!
Tog tunnelbanan "hem" till Solna vid 11-tiden, hann prata både med sambon och syster på vägen, båda vart oroliga över att jag var själv så sent ute i stockholm och yrade;)
Fast det kan jag egentligen förstå med tanke på mitt förvirrade tillstånd nu för tiden, svårt med hissknapptryckningar och övergångsställs tryckningar som tydligen inte finns längre utan går på automatik... men hur skulle en lantmajja veta det så letade på stolpen ett tag innan blickarna vart allt för uppenbara så jag slutade och ringde min kusin och frågade hur detta EGENTLIGEN fungerade... haha THATS ME!
Men pojkarna där hemma får mig att längta hem lite, Melwin kom igår och tjatar redan idag vilken tid jag kommer hem.... -om flera dagar, svarar M, sen kommer frågan hundra gånger till, -vilken tid?
Och Lowe den busen har börjat traska för fullt nu, NU? När mamma är bort, då passar han på!
Kram på Er!!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas din vecka fortsätter lika trevligt ;-) bra du kan ringa backup när tekniken går framåt å du blir lite förvirrad ;-)

Familjen på höjden <3

Jennica sa...

Ha ha ha Caroline Ericson du är bara för rolig o härlig:)
Det är inte lätt att vara ensam i storstan hör jag:)
Hoppas du har det super bra iallafall!


Å hoppas vi ses snart.
Pussokram

Mirre sa...

Heheh charmfia =D, jag var också vilse i planeten då jag bodde i Sthlm =D

Rart med grabbarna =D
kramar

årstidens bästa sa...

Må så gott.

Kram
linda

Anonym sa...

Hur gör du bakgrunden helt vit sådär? Sätter du upp ngn bakgrund innan du tar kort eller fixar du det i ngt program efteråt? MVH/Jenny

I huvudet på Caroline sa...

Ett vitt lakan med två studioblixtar riktad mot lakanet som överexponerar det! Lycka till:) // Caroline