tisdag 30 november 2010

----Melwin---

Igår kom Melwin hem till Bro igen, när jag ringde hem så tjatade han på mig att jag skulle skynda mig från jobbet så vi skulle hinna leka innan han somnade... hann bara hem så var det innebandy match för mig och Melwin medans de andra grabbarna lagade mat! Sen lekte vi med bilar och räknade 4sidor i hans räknebok! Han fick två stjärnor! Hur gullig som helst var han!!
Men dom är roliga dom små(stora) för ibland så tror dom att dom ska få göra hur som helst... hihi!! Men jag är nog en ganska hård mamma och i detta fall bonus mamma... Vi sätter regler och dom är till för att följas och man gör inte hur som helst för det är NU i Melwins ålder som han fostras för att bli en bra och snäll Melwin i framtiden!
Så när det var lägg dax så började han med att försöka bestämma eftersom han inte ville gå och lägga sig, vi hade för roligt!
Efter lite tjafs så for han i sängen och då låg jag inte på topp inte... ojoj han var inte min kompis och han skulle berätta för pappa hur dum jag var mot honom och Lowe:)... och han skulle trolla så jag blev lite samt berätta allt för hans mamma! Haha...
När han låg där inne muttrandes så kunde jag inte låta bli att säga; jag älskar dig oxå, puss puss!! Och då retade jag upp honom ännu mera... hihi han är så söt, det nästan rök från huvudet på honom!!

Kanske det inte är min uppgift att forma Melwin men vi är under våra veckor tillsammans en familj, vi lever tillsammans och ska få det att fungera så jag tar på mig ansvaret vare sig någon tycker det eller inte, för jag tror att i längden kommer både jag och Melwin tjäna på det!! Faktiskt är regler en del av barnens trygghet!!
Ska åka hem nu så jag får se om "dumma" jag är förlåten och om vi ska leka med både bilar och crossar:) Tror det ja:D

Kram på Er alla från Carrodum;)

8 kommentarer:

Familjen A. sa...

Regler är bra, det är jag helt övertygad om. Både barnen och de vuxna mår bra av det. =)

Hoppas du var Carrosnäll när du kom hem, tycker du verkar vara en jätte bra bonus mamma. =)

Kram på er där i snöiga Bro!

Mirre sa...

barnen gillar en ju mera då man sätter rgler väl eg?, såklart också att han ska följa dina regler då du har ansvaret för honom, annars kunde han ju utnyttja dig massor, Melwin är ju tokig i dig ju =D

Tuff bild, matchar ju inlägget med haha

kramar

I huvudet på Caroline sa...

Haha, jag var Carrosnäll när jag kom hem och vi var kompisar igen sa han:) Så vi lekte lite disco till jullåtar och läste sedan gårdagens godnattsaga...hihi!!

Kram på Er gulliga!

Mirre sa...

Ohh men tack snälla, vad goo du är, jag hoppar till av glädje av de raderna, tack

kramar

Angelica sa...

Åh tack snälla du! vad gullig du är:)
Ah jag vet,svartvita bilder är ju underbara!!
Alla dina bilder är ju helt underbara..

Du redigerar lite i photoshop också va?=)

Kramar!!

Angelica sa...

sv;
joo det är ju ett så bra program och det gör ju bilderna bättre=)
Men det tar sin lilla tid att lära sig ju, men det är kul hihi!
KRam

Mirre sa...

Hoppas att allt är bra idag
kramar

Mirre sa...

Håller med dig stortavla svartvitt och liten färg, håller med. För det kan ibland förstöra färgen om man tar stor tavla i färg, =D

tack snälla för orden om korten
kramar