söndag 17 oktober 2010

Godkväll i stugorna... hoppas allt är fint med Er alla runt omkring i det avlånga landet! Här i Bro börjar allt gå åt rätt håll:) Börjar med den minsta, Lowe har nu ätit mjölkfriaprodukter sen i onsdags och nu är han åter samma gamla glada Lowe som sover om nätterna.... tummen upp för det! Skönt att veta vad det har varit när han har varit kinkig en längre tid vilket inte har varit likt honom!

Mikaels rygg är nu bättre så han är åter rörlig, då kan han skämma bort mig igen, bra det! GILLAS!!


Jag själv är piggare än någonsin känns det som men det är väl bara för att jag minns mina sista veckor... Sovtiden är stor men mina vakna stunder är jag åter pigg och känner att jag är till någon nytta, men tar jag i för mycket så blir jag soffliggandes någon timme... rätt skönt faktiskt!


Men visst har det hänt saker här hemma i Bro även fast vi har varit två invalidos....
Mikael har gjort färdigt dörren in till förrådet mellan hall och vardagsrum!
Fint va? Skönt med dörr istället för draperi...



Sänkt Lowes säng.... stora killen börjar röra sig om nätterna!

Städat upp lite och då kom det åter en diskussion om vart vi lägger alla våra viktiga/oviktiga papper... Jag tycker Mikael lägger allt framme på bänken och Ni som känner mig vet att jag inte gillar mycket saker runt mig... utan allt har sin plats om det så bara är nerstoppat i en oordningssamlåda... Jag tycker alla våra papper och annat viktigt kan vi ha inne på skrivbordet!! Hans försvar är (vilket jag kan förstå) att jag tar upp hela skrivbordet med mina saker... men vad ska man göra om man har sitt minne på postit lappar;)
Jaja, slag i saken, delade upp skrivbordet med två sidor, en vasin sida där den andra inte får ha sina saker och tom en varsin stol, tänkte att det skulle märkas... vilken sida som är vems?
STÅLTRÅD OCH HJÄRTAN så vips så är det fixat:)

Fick hämta en stol från hallen på övervåningen så där vart det en tom plats, men där fylldes det ut med lite trams, vitfärg och planka:)
En gammalspegel målades....
=

En planka målades och satte en liten text på den, fick inspirationen av Årstidens bästa som har fyndiga ideér... en lykta från Lowes rum flyttade ut och en Love sten.... Vips så var hörnet fyllt!!


Ifredags fick jag åter ett blombud... denna gång från mina kära arbetsvänner, TACK ALLA NI PÅ KVALITÈ OCH UTVECKLINGS AVD!!! Jätte vackra...
Några rosa rosor från Petra, Josef och Henrys bulkett var fortfarande vackra så dom fick vara kvar och blandningen vart jätte fin!

Sen fick jag mer blommor av svärmor som oxå fick plats:)

Idag såg jag vår katt eller vår och vår jaja en annan saga... han var iaf i trädet så jag tänkte fota honom, sprang å hämtade kameran, öppnade fönstret och försökte i nästan en kvart få honom att vända sig... men ja med tanke på resultatet så förstår Ni kanske att jag inte har pli på honom:) Hihi... hade blivit ett riktigt fint kort om han hade kollat till åt mitt håll ju... Det var värt ett försök iaf...


Hittade en bild idag som fick mig att le... en av mina prinsar som börjar bli sååå stor...

STORA KRAMAR!

2 kommentarer:

Lina sa...

Men du kan väl få till det hur jäkla fint som helst du! Är så avundsjuk på alla dina idéer.

Hoppas du mår bra och din fina familj med såklart :) Kramar!

Mirre sa...

Ohh vad du är duktig som fejar och donar och återhämtar dig samtidigt. Jättefint du gör om hemma å, =D
kramar