tisdag 30 mars 2010

Tisdag....

Idag har jag varit in till Sandviken och shoppat till Melwins 4års kalas som blir cars-tema med servetter och duk samt inbjudningskort! He like!
Sprang oxå på denna underbart söta bok;

Oj, vad mycket boken innehöll, konstiga saker som jag inte ens tänkt på om Lowe, så nu blir det till att använda den lilla man har och försöka komma på något bra att skriva! Hmm ett påskgöra kanske.... men jag har ju mycket som väntar denna påsk, fotograferingar som tyvärr kommer att dröja någon vecka med retuscheringen eftersom jag redan ligger efter med lilla söta Viola! Min tid är inte tillräcklig och ändå är jag hemma hela dagarna?!
Men det jag måste lägga en stor fokus på nu är deklarationen som damp ner i postlådan idag, Mikael ska deklarera för halva huset som han sålde till mig förra året... å jag har lovat att göra det.... puhhh! Men jag ska faktiskt bara sortera kvitton sen skickar jag det vidare till juristen Erik Bohlin!! Fiffigt va?
På tal om postlåda så hittade jag en liten present där av min kära Angelica (Violas mamma) som tack för fotningen....

Urgulligt, passade perfekt här hemma i vårat romantiska hem!!
Tårarna kom, som sagt så är man lite konstig i hormonerna efter en förlossning, lite svag och blir lätt rörd, men det går fort över oxå.... man vänder lixom kappan efter vinden! Men tårarna kommer ofta... hihi... ännu en gång idag när jag pratade med en på vårat försäkringsbolag och han var otrevlig... ja man är inte som man en gång var innan... för nu har tom Caroline som aldrig förr varit svartsjuk i mitt och Mikaels förhållande tidigare haft tendenser till det. Men jag och Mikael pratar om det och skrattar tillsammans åt det för vi vet att jag är lite annolunda nu och jag vet att han ÄLSKAR mig!! Så vi gör något possitivt av något som egentligen är negativit, det är kärlek det!!!
Nu har jag fått yttligare två inneboende i min garderob, hur kan jag vara så svag för skor.... över hundra stycken så borde jag inte skaffa fler.... eftersom jag bara använder en bråkdel av alla, men det är fint att ha dom uppradade på min skohylla i min walk in closet!
Det har även flyttat in ett par hos min kille;

Jag och Lowe gick alldeles nyss en kvällspromenad och jag tackar för att det börjar bli ljust ute på kvällarna nu när man bor ute i skogen för gatulampor sådant lyx finns inte här ute heller:)

En förväntansfull Lillen (Mikael kommer hata mig för denna bild, för att det är inte alla vinklar som jag får fota Lillen i men jag tycker att man får ha fulbilder i bland.... det kan nästan inte bli bättre när man bara springer runt och amatör fotar med en dålig kompakt kamera!!)

Lilla söta Lowe vill ha sällskap nu så jag pyser ner i soffan å myser och väntar på att karln i huset kommer hem från träningen! Kram

3 kommentarer:

Ulrika Jonsson sa...

Om han vill ha en Carstårta har jag en oblat i skafferiet som ligger och skräpar. Kan skicka med G och B en tårta, fast du bakar säkert själv?

// Ulrika

Lina sa...

Är det en bärsele i jeans? Va snyggt isåfall :).
Vart har du hittat den? Det kanske inte ens är en sele men det ser ut som det :).

Kramar!

Ulrika Jonsson sa...

Tja, min blogg är nog mest gnäll :-D.

Vad vill du ha i den? Enkel med marsankräm och nån sylt, en oblat och grädde kan jag kåpa ihop till måndag förmiddag.