tisdag 20 oktober 2009

Melwin åter.....

.....vi höjjer glasen och tummarna upp i taket igår kom Melwin hem till Bro igen, sista dagarna nu har vi lääängtat! Det är egentligen konstigt hur någon som jag egentligen inga släktband med har kan vara en så nära hjärtat.... Melwin betyder mycket för mig och jag skulle kunna göra näst intill allt för honom, han är en viktig vän till mig..... jag hoppas och tror att jag alltid kommer finnas där för honom som en av hans bästa vänner och försöka hjälpa honom så gott jag kan med allt! Att inte vara någons mamma men leva med den ändå är inte alla gånger så lätt men man får tänka på ljuset och vända det till något possitivt, för att försöka bli hans mamma kommer jag aldrig ens tendensen till att försöka bli, han har redan en toppen mamma och en toppen pappa som han är stolt över och älskar högt... så hans vän som han tycker om räcker jätte bra! (kanske lite mer en bestämmade vän nu förtiden, hihi)
Gårdagen var Melwins dag, kom hem senare än grabbarna så när volvon (som gick igenom besiktningen igår) sladdade in på gården så höll dom på att byta till vintersulor på Audin, DUKTIGA!
Det blev lite ballonger över här på jobbet efter avdmötet så jag passade på att ta hem dom till en som jag visste skulle uppskatta dom mer än någon annan här på avdelningen:) Melwin sken upp som en sol av några oblåsta ballonger, barn är sååå gulliga! Men gissa om jag och Mikael fick blåsa.... puhhh snurra i huvudet.... men det var ju länge sedan sist det snurra i mitt huvud så det var ju bra att jag fick en liten berusad stund:) Haha

Sen hade jag lovat Melwin innan han åkte till sin mamma att vi skulle göra chokladbollar vilket vi inte hann så då passade vi på igår....


Sen vart det inte mycket mer, lite lek med hans älskade bilar, som är det första han släpar fram.... men igår hittade inte han dom så han frågade knäckt Mikael vart hans bilar var... hörde inte riktigt svaret men efter två röda var han ner till mig i köket som höll på med maten frågade och såg ut som en som sålt smöret och tappat pengarna....-Pappa sa att det var en gubben som hade tagit mina bilar på blocket.... hihi kunde inte låta blir att le åt honom så söt och ovetande om vad Mikael egentligen hade sagt.... Men jag skvallrade vart Mikael hade städat undan dom så solen sken igen:)

Fotade lite igår, har svårt att få till bilder inne när det är mörkt ute utan att använda blixten, ISO:n räcker inte till om man ska ha någon såndär snabb slutar tid och längre skärpedjup, men med blixten vart det ju ljust iaf, men blixten dödar ju ofta enligt mig livet i bilden!

Ha en toppen dag alla!

1 kommentar:

Lina sa...

Ja visst, jag får oxå höra olika om det där med målarfärg. Men som du säger, skyddar man sig så kan man nog måla med både det ena och det andra.

Ja men det lät ju jätte smart! Synd bara att vi inte har så många rum till övers annars hade man ju kunnat inreda ett hundrum till Buddis med :) Perfekt ju, som du säger, när det kommer hundrädda eller så på besök. Men men, så många rum har vi tyvärr inte. dom som vi har räcker ju knappt till :P

Hihi allt har ju ett pris! Du får väl sätta dig ner och förhandla dig till ett bra hyreskontrakt :)

Kram