torsdag 6 augusti 2009

Tidiga morgon....

..... trökiga, trötta morgon.... jag önskar jag fick ligg kvar i sängen och dra mig! Skulle varit skönt, fy vad jag svor när klockan ringde vid 4 i morse! Älsklingen la en tröstande hand på min rygg och sa:
-SNART ÄR DET SEMESTER!!!!! Jippy två dagar kvar, men inte vart jag mer morgonpigg för det:)

Äntligen, äntligen har min slöhet på dagarna, dom värsta sovmornarna och min oinspiration gett sig, vi slår klackarna i taket och säger:

VÄLKOMMEN tillbaka från den djupa hålan, LATHET!!!!

Så gårdagen bestod av VÄLDIGT mycket på schemat, sprangrunt som en duracell och försökte arbeta ifatt det jag missat när jag var längst ner i det svarta!!
Målade klart Melwins golv i sovalkovn, skurade och dammade hela huset, klippte gräsmattan, hann ta några spadtag under postlådan och cyklade med Lillen så han fick doppa sig!!! Skööönnnttt....
Men en bra hundägare är allt annat än vad jag har varit, usch Lillen stackarn behöver sig något riktigt kul att göra idag, men det tråkiga är att han inte klarar värmen så bra så jag måste vänta till sena kvällen..... då vill man bara vara hemma tända ljusen (nu när mörkret åter kommit tillbaka) och njuta av det man har åstakommit under dagen!

Igår provade vi nya Thairestaurangen i storvik, så gott.... sen for Mikael i väg med dundrande fart, kom hem 10000talskronor fattigare men en fin cykel rikare!! LYCKLIG HAN VAR!!!:) Försöker smöra så vi kanske kan samdela på den men han verkar omöjlig, han vet väl hur det är med mig och cyklar..... VURPOR stup i sekunden!

Nu är det dax fär jobb, klockan har slagit sex och mina kära arbetskamrater börjar rinna in!! Ha en bra dag!
Kram Cajsa (Oj, det var länge sedan jag kallades av mig eller någon annan för det:) )

Inga kommentarer: