torsdag 16 juli 2009

Kajutan är sjösatt...

Igår hade vi verkligen tur med vädret så båten kom äntligen i sjön, vi alla tre har ju lääängtat som tokar... Så tack mamma och pappa för hjälpen med allt som skulle klicka igår för att göra det till en smidig isättning samt fastsättning!
Jag och Mikael klickade verkligen tillsammans på sjön, vi kommer bli två kaptener som passar bra ihop förutom när det gäller överenskommelsen om vem som ska styra båten:)
Haha, jag vill ju ta igen alla år ute på sjön som jag har suttit bredvid min kära syster och kollat när hon har kört mammas&pappas båt, störst går först:)
Mikael som aldrig varit båtägare vill ju ta igen allt han har missat.... så nu är det till att börja gymma så man har en chans att komma åt lodret... Hihi

Nere vid Näsbysjönsbåthamn sladdade pappa och Mikael in med båten på följe....
Båten verkar flyta, iaf med trailern under....
Aha det går bra utan oxå,nice!
Förste man/kapten ombord var självklart Lillpajsan: (Stolt)

Men ändå lite förvånad över hur det gungade när de andra klev i....
Körde en provsväng utanför för att sedan ställa den till rätta på vår nya båtplats:
Mamma och pappa förtöjer, toppen:)

En liten börjar bli uttråkad, det tar ju evigheter innan avgång igen:
Men lite gladare när vi börjar kasta loss.....
Styrde kosen mot Lappens för lite mat eftersom vi alla var jätte hungriga! Tre karlar har bråttom in så maten räcker... haha
Mat.... Mums vad gott, tack päron för maten!
Mätta och belåtna så skulle självfallet sjödjuret plaska lite:
Vid halv åtta tog i båten hem till hamnen igen för att åka hem och sova efter en slitsam men himla trevlig dag för oss alla!
Vår båt vill ha ett namn, några förslag? Ni alla läsare är ju så dåliga på att lämna fotspår så jag räknar inte med något :) men Melwin har gett två förslag, Alfred och Emil men vi måste tyvärr välja bort dom eftersom båtar endast ska ha tjejnamn:)
Kram på Er!

6 kommentarer:

Ylva sa...

Ylva!!

Kattis sa...

Hej !!

Jag tycker att hon kan heta Ester eller Sally.

Kram Kattis

Kattis sa...

Hej igen. Eller kanske Beata... :-)

Kattis

Anonym sa...

Men satan i gatan vilken båt! Ser inte så dumt ut att glida runt i den där :P Kram Fredde

Oss.... sa...

ok mina barn tycker att den ska heta Elsa.......
Efter vår Grannes hund.....
Kram kram från oss alla!!

Oss.... sa...

ok mina barn tycker att den ska heta Elsa.......
Efter vår Grannes hund.....
Kram kram från oss alla!!